مشاوره : جهت ارتباط با مشاوران ساعت 10 صبح تا 9 شب ،  رزرو نوبت با هماهنگی قبلی انجام میشود . 

دکتر علی دانشور

جراحی بینی در نوجوانان

جراحی بینی در نوجوانان

 

 

 

 

آیا می دانید چرا جراحی بینی در میان نوجوانان شایع شده است؟ همانطور که می دانید این روزها جراحی بینی در میان همه افراد به خصوص نوجوانان شایع شده است. نوجوانان به دلیل اینکه در سن حساسی هستند و دوست دارند مطرح باشند ممکن است بیشتر از سایر افراد تمایل به جراحی بینی و زیبایی چهره داشته باشند ولی انجام عمل بینی در سنین نوجوانی نیازمند نکاتی است که قصد داریم به آنها بپردازیم.

 

 بهترین سن در نوجوانی برای جراحی بینی چه سنی می باشد؟

 

جراحی بینی در نوجوانان بهتر است در سنی انجام شود که رشد بینی آنها کامل شده و بینی فرم نهایی را به خود گرفته است. در غیر اینصورت بینی بعد از مدتی دچار فرم نامناسبی می شود. اغلب این زمان برای دختران در پایان 16 سالگی و برای پسران در پایان 18 سالگی می باشد.

 

انگیزه واقعی نوجوانان برای انجام جراحی بینی چیست؟

 

جراح بینی باید از انگیزه نوجوانان برای جراحی بینی مطلع باشد. برخی از نوجوانان به علت هیجانات ناشی از سن خود دوست دارند شبیه یکی از افراد مشهور خارجی شوند و به همین دلیل دوست دارند بینی خود را عمل کنند ولی عده دیگری هستند که به دلایل زشت بودن فرم بینی و زیبایی تمایل به انجام جراحی بینی دارند. گاهی بعضی نوجوانان به دلیل وسواس شدید یا تصمیم گیری های عجولانه دوست دارند جراحی بینی را انجام دهند در این موارد لازم است مشاورات قبل از عمل بینی توسط جراح بینی به نوجوان داده شود تا جراح بینی با توجه به انگیزه اصلی نوجوان او را راهنمایی کند.

 

 

 

 

در چه مواردی نیاز است تا نوجوان بینی خود را جراحی کند؟

 

  • ممکن است بینی نوجوانان به دلیل ظاهر نامناسب باعث از دست دادن اعتماد به نفس در آنها شود و به همین دلیل نوجوان روابط اجتماعی خود را با دوستان و اقوام خود کمتر کند. در این موارد بهتر است نوجوان با صلاحدید خانواده به جراح بینی متبحر مراجعه کند جراحی بینی را انجام دهد.
  • ممکن است نوجوان به دلیل انحراف شدید بینی دچار مشکلات تنفسی باشد بنابراین لازم است هر چه سریع تر نسبت به جراحی بینی اقدام کند.
  • در صورتی که بینی نوجوان در اثر مواردی مانند ورزش یا تصادف دچار آسیب یا شکستگی شده باشد و این آسیب ظاهر نامناسبی برای نوجوان ایجاد کرده باشد بهتر است جراحی بینی را انجام دهد.

 

 

آیا جراحی بین در نوجوانی خطراتی هم دارد؟

 

در صورتی که جراحی بینی در نوجوانی توسط جراح بینی حاذق و در زمان مناسب خود انجام شود نه تنها خطراتی را برای نوجوان در پی ندارد بلکه باعث زیبایی دو چندان در او و افزایش اعتماد به نفس می شود.

سایر خدمات دکتر رستمی جراح بینی به شرح زیر هستند:

 

ترمیم بینی

جراحی بینی گوشتی

تزریق ژل

تزریق بوتاکس

جراحی بینی استخوانی