مشاوره : جهت ارتباط با مشاوران ساعت 10 صبح تا 9 شب ،  رزرو نوبت با هماهنگی قبلی انجام میشود . 

دکتر علی دانشور

علت کج شدن بینی بعد از عمل

 

علت کج شدن بینی بعد از عمل

شکل و فرم بینی انسان تنوع زیادی دارد. استایل نرمال بینی معمولا دارای یک هرم متناسب بر روی خط تقارن صورت است. این شکل و فرم معمولا با تیغه بینی، پره‌های بینی و شیب استاندارد بینی ایجاد می‌شود.

هرگونه اختلال در اندازه‌های راست و چپ بینی می‌تواند ظاهر نامناسبی را برای صورت فرد ایجاد کند. گاهی تناسب بینی در برخی صورت‌ها به دلایل مادرزادی یا حادثه، برهم می‌خورد.

در برخی مواقع نیز، کج شدن بینی بعد از عمل اتفاق می‌افتد. معمولا کج شدن بینی بعد از عمل زمانی رخ می‌دهد که دلایلی مثل اشتباه در نحوه جراحی توسط پزشک، یا نحوه مراقبت و نگهداری توسط فرد اتفاق افتاده باشد.

نگرانی افراد از کج شدن بینی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی تاحدی است که باید در یک مقاله به طور کامل در خصوص آن بررسی‌های مختلفی را انجام دهیم.

پس اگر علاقه‌مند به اطلاع از علل کج شدن بینی بعد از عمل و راه‌های پیشگیری و درمان از کج شدن بینی هستید، همراه ما باشید

 

 

در این مقاله مطالب زیر را می‌خوانید.

  • تفاوت بین انحراف بینی و کجی بینی چیست؟
  • پروسه درمان بینی کج چگونه است؟
  • علل کج شدن بینی بعد از عمل چیست؟
  • درمان کج شدن بینی بعد از عمل چیست؟
  • هزینه درمان کج شدن بینی بعد از عمل

 

چرا بینی کج می‌شود؟

اطلاع از علت اصلی کج شدن بینی می‌تواند درک عمیقی از این رویداد در ذهن‌تان ایجاد کند. شما باید بدانید که بینی چطور کج می‌شود؟ آیا بینی به طور مادرزادی کج است؟ آیا کج شدن بینی بعد از عمل اتفاق می‌افتد؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که بینی انسان به دلایل مختلفی کج می‌شود. رایج‌ترین علل کج بودن بینی، شکل و فرم مادرزادی بینی است. در این شرایط، معمولا انحراف بینی موجب می‌شود تا ظاهر بینی کج به‌نظر برسد.

از سوی دیگر، رویدادهایی مثل تصادف، ضربه و شکستگی بینی می‌تواند ساختار هرمی شکل بینی را دچار تغییر کند. پس بدیهی است که با ازبین رفتن تناسب و قرینگی، بینی کج دیده می‌شود.

گاهی کج بودن بینی تاحدی است که فرد ناچار به انجام عمل جراحی می‌شود. در برخی موارد نیز، کج شدن بینی بعد از عمل زیبایی اتفاق می‌افتد. این رویداد زمانی پدیدار می‌شود که فرد مراقبت‌های بعد از عمل را چندان جدی نگرفته باشد و به دلیل ضربه، فشار، خواب نادرست، ماساژ نامناسب و موارد این‌چنینی موجب کج شدن بینی بعد از عمل شده باشد.

در مواردی دیده شده است که اشتباه پزشک متخصص در جراحی بینی، موجب می‌شود تا تیغه بینی ساختار هرمی شکل و متناسب خود را نداشته باشد. در کلیه این موارد، نارضایتی، نگرانی و عدم علاقه‌مندی به ظاهر چهره در افراد دیده می‌شود.

تفاوت بین انحراف بینی و کجی بینی چیست؟

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، انحراف بینی با کجی بینی متفاوت است. در صورتی‌که تیغه بینی دچار مشکل باشد، انحراف بینی ایجاد می‌شود. انحراف بینی گاهی اصلا در ظاهر مشخص نیست. در واقع، شما هیچ دفرمگی بر روی بینی احساس نمی‌کنید، اما پزشک متخصص با بررسی و معاینه یا عکس برداری متوجه انحراف تیغه بینی می‌شود.

انحراف بینی می‌تواند تنفس فرد را دچار اختلال کند. مشکلاتی مثل خر و پف، آپنه خواب و موارد این‌چنینی از جمله مشکلاتی است که انحراف بینی، در سلامت تنفسی فرد ایجاد می‌کند. گرفتگی بینی، سردرد، خون دماغ و موارد این‌چنینی نیز، از پیامدهای انحراف تیغه بینی است. اما کجی بینی، چیزی است که در ظاهر مشخص می‌شود و در واقع بعد مهمی از زیبایی است.

پروسه درمان بینی کج چگونه است؟

با پیشرفت علم در دنیای پزشکی، اکثر افراد علاقه‌مند به اصلاح ظاهرشان به کمک جراحی زیبایی، هستند. برطرف کردن مشکلات و نواقص چهره یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید به کمک آن، اعتماد به نفس و حس مطلوبی را تجربه کنید. اگر بینی شما از ابتدا ظاهری کج داشته باشد، می‌توانید به راحتی با کمک عمل جراحی زیبایی بینی آن را بهبود ببخشید.

در صورتی که کج شدن بینی بعد از عمل اتفاق افتاده باشد، پروسه آن کمی متفاوت است. در پروسه درمان کجی بینی، پزشک متخصص و باتجربه اقدام به جراحی غضروف‌ بینی، اسکلت بینی و استخوان آن می‌کند. با اصلاح فرم بینی می‌توان ظاهری متناسب و متقارن را ایجاد کرد.

پزشک متخصص برای درمان بینی کج، تلاش می‌کند تا از آتل یا گچ مخصوص استفاده کند و کم‌ترین ریسک تغییر شکل بینی و کج شدن بینی بعد از عمل را ایجاد کند.

 

علل کج شدن بینی بعد از عمل چیست؟

کج شدن بینی بعد از عمل معمولا به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. آسیب به بینی پس از جراحی، از اساسی‌ترین علل کج شدن بینی بعد از عمل زیبایی است. پزشک متخصص بعد از عمل توصیه می‌کند تا مراقبت‌های لازم را جدی بگیرید.

عدم توجه به این موضوع موجب می‌شود بینی به دلیل فشار، ضربه، خواب نادرست و موارد اینچنینی، دچار تغییر شکل می‌شود. پس بدیهی است که با چنین رویدادی کج شدن بینی حتمی است.

  • اگر خوابیدنتان بر روی سطح شیب دار مناسب نباشد.
  • اگر به پهلو بخوابید و فشار زیادی به صورت‌تان وارد کنید.
  • اگر بدون توجه به مراقبت‌های بعد از عمل خم شوید و فشار به سرتان وارد کنید.
  • اگر ضربه یا فشاری ناگهانی به بینی وارد کنید یا در زمان مسواک زدن فشار زیادی به بینی وارد کنید.

احتمالا باید منتظر تغییر شکل و فرم بینی باشید.

درمان کج شدن بینی بعد از عمل چیست؟

اگر پزشک متخصص و باتجربه‌ای را برای عمل جراحی رینوپلاستی انتخاب کرده باشید، قطعا نتیجه عمل بسیار مطلوب خواهد بود. کج شدن بینی بعد از عمل رایج‌ترین علل شکایت افراد پس از باز کردن کچ یا اسپلینت بینی است.

معمولا بعد از عمل بینی تورم زیادی است و ظاهر آن چندان مشخص نیست. در این شرایط احتمال عدم تقارن در بینی بسیار زیاد است. شما باید بدانید که بینی در این شرایط اصلا قابل بررسی نیست.

درواقع، ظاهر بینی برای نزدیک شدن به شکل و ظاهر مناسب، حداقل یک سال زمان احتیاج دارد. در موارد نادری، ظاهر بینی بعد از یکسال نیز دچار عدم قرینگی و کجی است. کج شدن بینی بعد از عمل، اگر به دلیل تورم ناشی از جراحی نباشد؛ قطعا به دلیل اشتباه پزشکی یا عدم جدی گرفتن مراقبت‌های بعد از رینوپلاستی است.

 

هزینه درمان کج شدن بینی بعد از عمل

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از انجام هر جراحی زیبایی و درمانی مدنظر قرار می‌گیرد، هزینه آن است. شما باید بدانید که کج شدن بینی بعد از عمل چقدر هزینه مضاف بر هزینه عمل بینی اولیه برای‌تان ایجاد خواهد کرد.

معمولا این جراحی، نوعی از جراحی ثانویه یا ترمیمی محسوب می‌شود. بسیاری از پزشکان غیرمتخصص یا کم تجربه، انجام جراحی بینی ترمیمی را قبول نمی‌کنند. همین موضوع نشان می‌دهد که عمل زیبایی ترمیمی تا چه اندازه اهمیت دارد.

شما باید جراجی بینی ترمیمی را، توسط بهترین پزشکان متخصص انجام دهید تا نتیجه مناسبی از آن مشاهده کنید. هزینه درمان کج شدن بینی بعد از عمل، معمولا بیشتر از جراحی بینی اولیه است؛ چرا که برطرف کردن مشکلات مختلف ناشی از جراحی اولیه، با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است.

پس طبیعی است که هزینه جراحی عمل بینی ترمیمی توسط پزشک باتجربه بیشتر از جراحی اولیه است. شما باید در جلسه مشاوره با پزشک متخصص، از هزینه جراحی درمان بینی کج جویا شوید. هزینه معمولا شامل بیمارستان یا کلینیک محل جراحی، هزینه دستمزد پزشک متخصص، هزینه بیهوشی، هزینه دستمزد پزشک متخصص بیهوشی و داروهای جانبی است.

 

با آرامش و اعتماد، مراقبت از سلامتی بینی خود را به ما بسپارید. دکتر جراح بینی با تجربه و تخصص خود، آماده است تا به شما در مسیر بهبودی و زیبایی بینیتان همراهی کند. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. تیم ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست.